tjuvlyssnat

Hittade en blogg haha ganska roligt, folk som har tjuvlyssnat på andra läs och njut hehe.


Apoteket Focus-huset, Göteborg

En ung kille är näst på tur i kön och skall köpa bl.a. kondomer. Tjejen i kassan ~20, verkar anstränga sig för att verka så naturlig och professionell som möjligt.
Tjejen: 175 kr då tack!
Killen fipplar med pengarna och tittar ner i golvet när han räcker över dem. Tjejen i kassan försöker nu ännu hårdare att få kontakt och se avslappnad ut.
Tjejen: Tack, då blir det 25 kronor tillbaka. Vill du ha kvitto?
Killen: Neej tack… eller jo! Eller äsch näe. Jo, kanske.
Tjejen: Vill du ha kvittot eller inte?
Killen: Aa tack, eller nej…
Folk i kön bakom börja sucka.
Tjejen: Kvitto eller inte?
Killen: Jag tar det.
Tjejen (räcker leende över kvittot): Här har du ditt knull! Kvitto!! Kvitto menar jag!


Gröna linjen, Stockholm

Två tjejer ~16 sitter och pratar med varandra när den ena tar upp mobiltelefonen.
Tjej 1 (tittar på sin mobil): Åh, det är han!
Tjej 2: Vad skrev han?
Tjej 1: “Jag bara älskar din bakväg.” (Efter en stunds tystnad). Han skrev nog fel…


Centralstationen, Göteborg

Det är mycket folk vid biljettkassorna och en kassörska ~50 ropar upp nummer.
Kassörskan: Nummer 146!
Gubbe ~70: Ja, jag har nummer 164, det är nästan samma sak.
Kassörskan (irriterad): Ja, men det sitter massor av människor som väntar på sin tur här, inte bara du!
Gubben: Ja, det var då jävligt att du inte kan hjälpa mig, surkäring!
Han går och sätter sig bredvid tjej ~17.
Tjej ~17: Vet du vad farfar, nu betedde du dig som en riktigt sur och jobbig gammal pensionärsjävel!
Gubben: Ja, det vet jag väl. Lite roligt måste man väl få ha här i livet!


Buss 501, Gävle

Två killar ~ 17 kliver på bussen och pratar ganska högt.
Kille 1: Hur fan ska jag formulera sms:et då?
Kille 2: Skriv typ att du inte har någon anledning att ljuga och att du vill att han ska få höra det från dig först.
Kille 1: Ååh, varför ska allt hända MIG för!? Hur fan talar man om för sin bästa vän att man råkade ha sex med hans flickvän?


Friskis och svettis, Visby

En kvinna ~55 ramlar av löpbandet. En tjej ~19 hoppar av sitt löpband och går fram till kvinnan.
Tjejen: Oj, gick det bra?
Kvinnan skrattar bara.
Tjejen: Men hur gick det?
Kvinnan: Haha, ja det gick bra, tack för att du fråga. Jag upptäckte bara att man inte ska springa och blunda samtidigt.


Vid en radhuslänga, Stockholm

En pojke ~5 och en flicka ~6 leker tillsammans.
Flickan: Ska vi leka mamma, pappa, barn?
Pojken: Ja det kan vi väl. Jag är hemma och är pappaledig.
Flickan: Ok bra. Då pluggar jag.


På tunnelbanans gröna linje

01.30 lördag natt. Ett gäng överförfriskade killar ∼22 kliver på tunnelbanan under skrik och skrän. Efter en liten stund hojtar den ena killen till den mest berusade killen.
Kille 1: Öh! Marcus! Om en brud kommer fram till dig på krogen och frågar om du ska hänga med henne på toaletten och du svarar "nej, jag är inte pissnödig" är man inte dum i huvudet då?
Kille 2: Men lägg av då! Det är fan inge roligt längre!


Friskis & Svettis, Jönköping

Två tjejer ∼18 går på löpband och pratar.
Tjej 1: Inatt drömde jag att jag fyllde 18, men inte en jävel skrev grattis till mig på Facebook så jag tog självmord.


Lite kul är det iaf haha :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0